آیا دستکش یکبار مصرف برای مقابله با ویروس کرونا کارساز است؟

دستکش

این روزها ویروس کرونا به بحث داغی در رسانه‌ها و میان مردم تبدیل شده است و مراکز درمانی و فرهنگی هر روزه در تلاش هستند تا با آگاه کردن مردم نسبت به این بیماری از شیوع و سرایت آن جلوگیری کنند. با توجه به اینکه تا الان واکسن یا درمان خاصی برای مقابله با این ویروس ناشناخته وجود ندارد بهترین راه مقابله با ویروس کرونا بدون شک پیشگیری و قرار نگرفتن در معرض این ویروس است.

 

برای پیشگیری از این بیماری روش‌های مختلفی وجود دارد از قرنطینه خود در خانه گرفته تا شسشوی مرتب دست‌ها با ژل ضدعفونی کننده آنتی باکتریال، صابون و ضدعفونی کننده‌های دارای الکل، ضدعفونی کردن لباس‌ها، استفاده از ماسک و دستکش یکبارمصرف، پرهیز از قرار گرفتن در جمع و مراکز عمومی، مصرف مواد غذایی که داری ویتامین‌هایی مثل ویتامین D و ویتامین B12 که باعث تقویت ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا می‌شود می‌توان اشاره کرد.

 

همانطور که اشاره شد یکی از روش‌های پیشگیری از کرونا پوشیدن دستکش یکبار مصرف است اما بهترین و مناسب‌ترین دستکش یکبار مصرف چه نوع دستکشی است؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟ و چرا باید از دستکش یکبار مصرف استفاده کنیم؟

دستکش یکبار مصرف

 

دلایل انتخاب دستکش برای مبارزه با کرونا

 

یکی از دستکش‌های یکبار مصرفی که برای مقابله با کرونا استفاده می‌شود دستکش یکبار مصرف نایلونی است که با استقبال خوبی هم مواجه شده است. برخی از دلایل انتخاب این نوع دستکش‌ها از طرف افراد در زیر بیان می‌شود.

 

در دسترس بودن دستکش‌های یکبار مصرف

با شیوع ویروس کرونا تقاضا برای محصولات بهداشتی و مراقبتی افزایش پیدا کرده و این تقاضای نامتعارف باعث کمیاب شدن برخی از این اقلام شده است. اما یکی از اقلام پیشگیری از ویروس کرونا که به‌راحتی در دسترس قرار دارد دستکش یکبارمصرف نایلونی است که شما می‌توانید به ‌راحتی و در کمترین زمان خریداری کنید. از مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها گرفته تا فروشگاه‌های آنلاین شما می‌توانید این محصول را تهیه و استفاده کنید.

راحتی استفاده و حمل دستکش یکبار مصرف

 استفاده از دستکش یکبار مصرف نایلونی خیلی آسان است شما می‌توانید به‌راحتی و در هر زمان و مکان (خانه، وسایل حمل و نقل عمومی، مواقع خرید، نانوایی و غیره) از این دستکش‌ها استفاده کنید بدون آنکه نگرانی در مورد آلوده شدن خود به ویروس کرونا را داشته باشید. دستکش‌های تولیدی آیری پلاست به صورت سایز آزاد طراحی شده است که برای استفاده  خانم‌ها و هم آقایان مناسب باشد همچنین   مدل دستکش یکبار مصرف تقویمی امکان آویزان کردن  در آشپزخانه، فروشگاه، محل کار و غیره را دارد و تا آخرین برگ دستکش به راحتی قابل استفاده است. همچنین حمل این دستکش‌ها نیز آسان است و شما به‌راحتی می‌توانید چند برگ از این دستکش‌ها را در کیف یا همراه خود برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس همراه خود داشته باشید.

کیفیت و دوام دستکش‌های یکبار مصرف

 در خرید دستکش یکبار مصرف نایلونی دقت داشته باشید که دستکش مورد نظر از ضخامت بالا برخوردار بوده و کشش خوبی داشته باشد تا در برابر فشار پاره نشوند و همچنین در تولید آن دستکش از مواد اولیه با کیفیت و مورد تایید اداره بهداشت استفاده شده باشد. یکی از برترین برندهای دستکش یکبار مصرف که موارد بالا را در تولید خود با کیفیت بالا را مدنظر قرار داده, برند آیری پلاست است.

قیمت مناسب دستکش‌های یکبار مصرف

 علاوه بر همه‌ای مواردی که تا اینجا بیان شد یکی از مهمترین مزیت استفاده از این دستکش‌ها قیمت ارزان آن است. دستکش یکبار مصرف نایلونی از قیمت بسیار پایین و ارزانی نسبت به دیگر دستکش‌های یکبار مصرف برخوردار است که شما می‌توانید در حجم وسیع آن را خریداری و در دسترس داشته باشید.

نکاتی که بعد از استفاده از دستکش یکبار مصرف باید رعایت شود:

 همانطور که می‌دانید با شیوع ویروس کرونا، بازار خرید و استفاده از دستکش یکبار مصرف، دستمال یکبار مصرف، ماسک و دیگر اقلام پیشگیری از این بیماری داغ شده است اما متاسفانه یکی از راه‌های انتقال این بیماری همین دستمال‌، دستکش‌، ماسک‌ها و غیره هستند که بدون توجه و رعایت موارد بهداشتی در کیسه زباله‌ های در باز یا خیابان‌ها رها می‌شود که این بی‌توجهی می‌تواند دامنه شیوع این ویروس را گسترده کند. بنابراین ضروری است بعد استفاده از این اقلام، آنها را به صورت بهداشتی در کیسه‌های زباله‌ قرار داده و درب آن را بسته و سپس برای جمع‌آوری توسط مامورین شهرداری، داخل سطل‌های زباله کنار خیابان قرار گیرد.

کیسه زباله آیری پلاست